mijn centrale deurvergrendeling doet niks meer (met afstand bediening)
met sleutel heeft het nooit gewerkt. (who cares)
het legt dus niet aan de afstand bediening want daar zit ook de startonderbreker op.
ook reserve geprobeerd (weer niks)
iemand enig idee waar ik moet zoeken. heb geen idee waar deze toestand zit. (ook vreemd dat het met de sleutel nooit heeft gewerkt)
aan die kant zit mijn originele blok ook.is ook een relais. Als ik de deuren sluit via de A/B dan hoor je daar een relais schakelen. misschien dat die defect is?
heb vandaag ff dat blok eruit gehad(rechtsonder bij passagierskant), kan je uit elkaar halen ,
zit een printplaatje in met twee blokjes erop (volgens mij relais blokjes)
printplaat aan onderkant doorgefikt.( 1 contact losgelaten)
volgens mij moet ik ff een nieuwe hebben.
maar ja hoe kom je eraan ?????????????
thnx mazda people.
wie o wie heeft zo'n ding leggen ??
en anders ga ik eerdaags maar ff zoeken dan.
woon in sneek (dus niet van die grote sloperijen hierzo)
in de goeie ouwe tijd woonde ik nog in beverwijk en dan ging je ff langs RUTTE.
slim6671 wrote:in de goeie ouwe tijd woonde ik nog in beverwijk en dan ging je ff langs RUTTE.
hehe, ja die ken ik ook.., en Marcel Smeding ook wel geloof ik?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé opGAS Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
die soldeer verbinding is los gefikt omdat er ergens een compenentje overleden is waarschijnlijk! meestal kortsluiting in de relais spoel! meet die spoel! als ie stuk is ander relais derop en die soldeer verbinding weer vastbakken!
bennik nou echt altijd de enige met de cheapo oplossingen?
dak zonder bak wrote:bennik nou echt altijd de enige met de cheapo oplossingen?
wel een van de weinigen ja
maar wat en hoe moet je/ie die spoel meten dan?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé opGAS Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
de weerstand mag niet oneiendig hoog zijn en zeker niet telaag! omdat de spoeltjes die derin zitte erg dun zijn maken ze bij doorbarnden vaak onderling contact waardoor de weerstand van de spoel erg laag wordt.
iedereen weet dat dan de stroom hoog wordt en op een gegeven moment fikt er meer los! als jeje weerstand weet reken je ff met U=IxR de stroom uit en dan kan je wel aanvoelen of dit acceptabel is! het kan natuurlijk ook iets anders verderop in de lectronica zijn wat moelijker of niet te vinden is maar het is kleine moeite om ff die relais te meten (btw wat ist meervoud van relais?)