Verwarmin en termostaat

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
poppesnor

Post by poppesnor »

Heb hehoord dat je de kachel leidingen moet spoelen ga dit dan ook van de week even doen jullie horen het.
greetz
poppesnor

Post by poppesnor »

totaal geen warmte in de auto na het spoelen van de kachel leidingen.
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Type 626: 6 GY 02-07 (wagon)

Post by Barry Smits »

Wordt het koelsysteem wel warm?
Dus je kachel geeft alleen geen warmte, is er misschien iets mis met de servo aansturing van je warmte regeling (kachel bediening).
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
poppesnor

Post by poppesnor »

Nee de regelaar werkt gewoon heb ik gezien.
roy moti
Mazda 626 Lord
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by roy moti »

heb je de kachelkraan gecheckt,en is niet
gewoon de kachel naar zijn grootje?
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
poppesnor

Post by poppesnor »

Kachelkraan???? waar zit die
Crowbar
Mazda 626 Lord
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar »

waarschijnlijk NIET in jouw auto :-D
somige merken sluiten de kachelradiateur af met een heuse kachelkraan, zodat er geen heet koelwater meer door stroomt
bij mazda is het voor zover ik weet gewoon met luchtgeleidekleppen, die de ventilatielucht door de kachelradiateur, of juist erlangs sturen, en kunnen die kranen alleen loskomen van hun bediening, en als die mechanisch is voel je dat, of gaan lekken..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
poppesnor

Post by poppesnor »

Nou ik weet het niet meer met die kachel nog iemand tips???
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )

Post by dak zonder bak »

komt je blokkie wel goed op temperatuur? zo niet is dat het probleem en moet dat eerst opgelost worden
zoja : blaast je ventilator wel? zonee moet je daar eerst naar kijken (weerstanden , zekeringen , relais of schakelaar
dus fan blaast en tor komt goed op temp??
zitten die dikke plastic kanalen onder je dash er nog op??? bij mijn auto lagen ze eraf. dan blaast je ventilator wel maar komt de lucht niet langs de kachel radiateur. als je bijvoor beelde de hendel op de voorruit zet blaast daar dan lucht uit?? zonee leggen die kanalen er ergens af.
blaastie daar wel uit kan er nog 1 ding zijn en dat is dat men de kachel radiator heeft kort gesloten. doet men wel eens zomers als de rad. lek blijkt te zijn. kijk f onder de kap. daar gaan ergens in het midden van je schutbord achter je blok 2 duimdikke zwarte slangen naar binnen. als die daar doorgesneden zijn en aanmekaar gemaakt is dat je probleem!

laat f hore watie preices wel en niet doet!! als je f al me bovenstaande vragen beantwoord kunnen we wat gerichter mee denken!

suxes!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
poppesnor

Post by poppesnor »

zijn niet aan elkaar gezet en alles doet het gewoon blazen en moter komt op goed temp maar wat bedoel je met zitten die dikke plastic kanalen onder je dash er nog op??? bij mijn auto lagen ze eraf. dan blaast je ventilator wel maar komt de lucht niet langs de kachel radiateur

en waar moet ik dat zoeken ? foto
dak zonder bak
Mazda 626 Lord

Post by dak zonder bak »

je kachel motor (gd praat allemaal) zit rechts voor onder je dash. vandaar blaast dat ding in een plastic buis die de lucht naar de radiatuer geleid. vandaar (afhankeleijk van de stand van je bedienings hendel) naar de voorruit of naar de roostertjes en je dash etc etc etc!! als jeje blazertje aan zet waait er dan lucht uit die roosters??? zoja? warnme of kouwe??? mischien is er een kabel los!

vragen tot dus ver dus nog:

komt er lucht uit de roosters?
en doet de ventilator het?

Image
poppesnor

Post by poppesnor »

Ja er blaast lucht uit en dit is altijd koud!!!
dak zonder bak
Mazda 626 Lord

Post by dak zonder bak »

dan moet jeje dash ff open slopen! lig waarschijnlijk de kabel van de klep af die warm koud bediend! of je kachel rad zit verstopt maar dat gebeurd niet vaak!
vanaf de regelschuif warm koud gaat er een kabel naar een klep int midden van je dashboard die een klep warm koud bdiend! klinkt moelijker als het is!! als je het openmaakt zie je dat het allemaal redelijk rpimitief werkt! duie kabel zal wel los zijn!

Image
poppesnor

Post by poppesnor »

die servo voor warm en koud die werkt hij beweegt als ik de hendel bedien.
poppesnor

Post by poppesnor »

en kachelrad waar zit die in?????????
Post Reply