Mijn LPG schakelt de laatste tijd soms wel heel snel over op LPG wat soms wat dan lichtelijk schokkerig gaat. Nu soms al overschakelen na 50 meter rijden, waar ik vorig zomer toch altijd 200-300 meter de buurt uit reed voordat die overschakelde...
Dus ik even de koelvloeistoftemperatuursensorweerstand (mooi woord voor galgje) controleren. Koud is de prima (iets laag, maar binnen de range). Nu staat in vraagbaak alleen de weerstand bij 20 en 60 graden. Doordat de weerstand logaritmisch afneemt met de temperatuur kan je wel uitrekenen wat de weerstand bij 85-90 graden (werktemp) zou moeten zijn. Zou zo'n 2,5-3kOhm moeten zijn. Nu is de weerstand bij mij dan nog geen 1,5 kOhm wat volgens mij berekeningen rond de 100 graden is...
Weet één van de GF/GW rijders hier toevallig wat de weerstand van die sensor is bij normale bedrijfstemp? Want of mijn berekeningen kloppen weet ik natuurlijk niet...en om nauw gelijk 4 tientjes voor een nieuwe te betalen terwijl ik niet zeker weet of de oude slecht is is ook weer zo wat...