Ik denk dat ik weet waar het probleem zit.
Kijk, dit is het bedieningsmotortje die de warmwater toevoer naar de kachel regelt.

Er zitten 5 draadjes in de connector, 2 voor de sturing van de motor:
plus en min omdraaier en hij draait de andere kant op.
De drie andere worden gebruikt om de stand van de klep door te geven aan de besturingscomputer.

Hier zie je het binnenwerk met de tandwielen.

Er zitten sleepkontakten onder het tandwiel die over een weerstandlaag slepen, vergelijkbaar met een fader van een audiomengtafel. Als de stand verandert wordt de weerstand dus groter of kleiner. Zodoende "weet" de computer in welke stand de klep van de watertoevoer staat.
Als je de bedieningsmotor aansluit draait de computer de klep meteen dicht. De moter is immers nog koud en om die zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te laten komen mag de kachel nog even niet meedraaien. Pas als de koelvloeistof van de motor warm is mag de klep open.
Ik vermoed dat de sensor die aan de computer doorgeeft dat de koelvloestof warm is, kapot is. de computer denkt dus dat de motor nog koud is en laat de klep van de kachel dicht.
Kennelijk heeft de vorige eigenaar van deze auto gedacht dat de bedieningsmotor stuk is en hem eruit gesloopt.

Ik heb het hele zakie weer in elkaar gezet en gemonteerd.
Nu mag ik op zoek naar de defecte sensor.
Wie helpt me verder?